دوشنبه 2 مهر 1403, Monday 23 September 2024, مصادف با 19 ربیع‌الاول 1446
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 26158
منتشر شده در دوشنبه, 02 مهر 1403 14:10
تعداد دیدگاه: 0
رئيس كل دادگستري استان اصفهان تاکید کرد:

نشست فصلی کارگروه ارتقاء کیفیت صدور و اجرای قرارهای کارشناسی برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز، حجت‌الاسلام‌ و‌المسلمين اسداله جعفري رييس كل دادگستري استان اصفهان در این نشست که در محل کانون و با حضور اعضای هیأت مدیره های کانون و مرکز کارشناسان و دادستان انتظامی کانون و دادیاران انتظامی مرکز برگزار شد، ضمن تبریک میلاد با سعادت پیامبر اکرم(ص) و امام جعفر صادق(ع) گفت: وجود با برکت حضرت رسول(ص) به عنوان محور و عامل همه تحولات بنیادی و اساسی در جامعه‌ای که از شرایط مختلف و جهات مختلف بدترین جامعه در آن زمان معرفی شده است، قرار گرفت.

وی ادامه داد: پیامبر اکرم در جامعه‌ای که از فضائل، مناقب، کمالات و ارزش‌ها تهی بود، ده‌ها انسان صالح و نمونه و اسوه تربیت کرد و پیام این حرکت این است که انسان می تواند در فضای ناامیدی و عدم همکاری‌ها، اگر حرکت برای خدا و برای رضایت باریتعالی باشد، در راه رسیدن به اهداف متعالی توفیقات خوبی پیدا کند.

رییس کل دادگستری استان در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به مشکلات و معضلات موجود در موضوع کارشناسی افزود: گله‌مندی عموم مردم از موضوع کارشناسی هم در خصوص کمبود کارشناس و هم در بحث اطاله کارشناسی وجود دارد و این باید در شش ماهه دوم مرتفع شود.

جعفری در ادامه به موضوع پرونده‌های کثیرالشاکی نیز اشاره و بر ضرورت همکاری کارشناسان و تسریع در اعلام نظریه کارشناسی در این پرونده ها تاکید کرد.

رعایت اخلاق حرفه‌ای از سوی کارشناسان و انجام اقدامات صیانتی از سوی هیأت مدیره کانون و مرکز کارشناسان از دیگر موارد مورد تأکید ریاست کل دادگستری استان بود.

حجت الاسلام و المسلمین جعفری همچنین تصریح کرد: انصراف دیر هنگام از موضوع کارشناسی از دیگر مشکلات موجود در موضوع کارشناسی و موجبات اطاله دادرسی است شایسته است با عنایت به اینکه این عامل از عوامل اخلال در روند دادرسی قضایی محسوب می شود، نظارت در این خصوص از سوی کانون و مرکز صورت پذیرد./انتهای پیام

نوشتن دیدگاه