شنبه 7 مهر 1403, Saturday 28 September 2024, مصادف با 24 ربیع‌الاول 1446
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 26169
منتشر شده در چهارشنبه, 04 مهر 1403 15:44
تعداد دیدگاه: 0
رئيس كل دادگستري استان اصفهان:

بازدید سرزده رئیس کل دادگستري از حوزه قضایی فولادشهر، انجام شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز، حجت الاسلام والمسلمین اسدالله جعفری رئیس کل دادگستری استان در دور سوم بازديد‌هاي سرزده از حوزه‌هاي قضايي استان به حوزه قضايي فولادشهر رفت و از نزديك در جريان روند خدمت‌رساني به مراجعان قرار گرفت.

وی در حاشيه اين بازديد از وجود مشكل اطاله دادرسي در دادگاه اين شهر خبر داد و گفت: به دليل حجم بالاي ورودي پرونده، و نامتناسب بودن امكانات و نيروي اداري و قضايي، علي‌رغم اختصاص دو نفر قاضي و هفت نفر كارمند جديد به اين حوزه قضايي، دادگاه فولادشهر داراي بالاترين موجودي پرونده در استان بوده و با مشكل اطاله دادرسي روبرو است.

وي از اخذ موافقت رئيس قوه قضاييه براي راه‌اندازي دادسرا در اين حوزه قضايي خبر داد و گفت: با توجه به ورودي بالاي پرونده‌هاي كيفري و حقوقي و مسأله اطاله دادرسي دادگاه فولادشهر با تلاش‌هاي صورت گرفته در راستاي كاهش مشكلات اين حوزه قضايي، با اخذ موافقت رياست معظم قوه قضاييه، مقرر شد به صورت خاص در بخش فولادشهر در معيت دادگاه، دادسرا نيز راه‌اندازي شود تا پرونده‌هاي كيفري روند تحقيق و صدور قرارها را در دادسرا طي كند.

رئيس دستگاه قضايي استان يادآور شد: حدود 40 درصد از پرونده‌هايي كه به دادسرا وارد مي‌شود به دلايل مختلف در مرحله تحقيق با صدور قرار منع تعقيب بسته مي‌شود و اگر در بخش فولادشهر دادسرا شروع به كار نمايد اين تعداد پرونده، وارد دادگاه نمي‌شود و اثر بسيار مطلوبي در كاهش اظاله دادرسي خواهد داشت.

وي همچنين از شروع به‌كار يك شعبه دادگاه صلح در فولادشهر خبر داد و گفت: يكي از شعب دادگاه در فولادشهر از روزهاي گذشته به‌عنوان شعبه دادگاه صلح مشغول به خدمت‌رساني است كه همين موضوع نيز مي‌تواند به گسترش فرهنگ صلح و سازش و افزايش آمار مربوطه موثري كند./انتهای پیام

نوشتن دیدگاه