شنبه 31 شهريور 1403, Saturday 21 September 2024, مصادف با 17 ربیع‌الاول 1446
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 3499
منتشر شده در یکشنبه, 04 مهر 1395 10:30
تعداد دیدگاه: 0
استاندار اصفهان:

استاندار اصفهان با بیان این که اصفهان مهد هنر، فرهنک ، تمدن، تاریخ و خلاقیت است، این شهر را پلکان تاریخ برشمرد و بر لزوم توجه ویژه به صنایع دستی تاکید کرد.


به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز، رسول زرگرپور در مراسم افتتاحیه هجدهمین نشست شورای جهانی صنایع دستی گفت: اصفهان سرزمینی با بیش از 7 هزار سال سابقه تمدن مکشوف و سه دوره پایتختی و بیش از 22 هزار اثر طبیعی، فرهنگی، تاریخی و... و 102 اثر هنری دارای مهر اصالت یونسکو است.
وی اظهار کرد: جان مایه حیات اصفهان هنر است و رمز و راز شکوه این هنر بی بدیل و تمدن و فرهنگ و هنر اسلامی را باید در دل ارزش های تعالی بخش و مولفه های مهم و سرنوشت سازی چون اصالت، اقتدار معنوی فرهنگی و حکمت و جوشش بی وقفه هنر و دیانت جستجو کرد.
استاندار اصفهان ادامه داد: باورها، آئین ها ، سنن، ارزش های بر آمده از فرهنگ پویا که در گذرگاه تاریخ و طی دوران و اعصار تاریخی به اوج پختگی و بالندگی رسیده است، از یکسو و وجود نبوغ بی بدیلی که در صنایع دستی و معماری تجلی یافته از مصادیق بارز میراث فرهنگی ملموس و غیر ملموس اصفهان است.
وی ادامه داد: هنر اصفهان تجلی جاودانه و ناملموس وجود معنویت در خمیر مایه بشر است که بیانگر اوج ذوق هنری کمال یافته سازندگان آن است.
استاندار اصفهان با بیان این که هنرمندان اصفهان میراث بزرگ هنری این دیار هستند که با خلق آثاری ارزشمند برگ زرین دیگری را در کتاب جاودانه هنر رقم زده اند، افزود: در عصر ظهور فضای مجازی مرزهای مختلف کشورهای دنیا در نوردیده و اصالت جوامع بشری کمرنگ می شود که این امر ضرورت حفظ و حراست از حریم و صنایع دستی و هنرهای اصیل را بیش از پیش آشکار می کند.
زرگرپور افزود: برگزاری این مجمع گواه خلاقیت در این دیار است و شان و منزلت این خطه هنرپرور را نزد جهانیان بیش از پیش نمایان می سازد.

نوشتن دیدگاه