پنجشنبه 6 دي 1403, Thursday 26 December 2024, مصادف با 24 جمادی‌الثانی 1446
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 26587
منتشر شده در چهارشنبه, 05 دی 1403 15:35
تعداد دیدگاه: 0
مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان:

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: استفاده از هوش مصنوعی در مدارس، به‌ ویژه در شیوه‌های یادگیری شخصی‌سازی‌شده، می‌تواند به طور قابل‌توجهی کیفیت آموزش را ارتقا دهد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز، محمدرضا نظریان، مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان در گفت‌وگو با برنامه تلویزیونی «مثبت مدرسه»، به اهمیت ارتقای نظام آموزشی استان اشاره کرد و اظهار داشت: یکی از اصلی‌ترین موضوعاتی که باید به آن توجه کنیم، این است که اگر به دنبال ایران قوی هستیم، باید مدرسه را قوی کنیم. قوی‌تر کردن مدارس به طور مستقیم با توسعه آموزشی و در نهایت توسعه کشور مرتبط است و در این مسیر باید روش‌های آموزشی، محتوای درسی، فناوری‌های نوین آموزشی و کیفیت کلی آموزش موردتوجه قرار گیرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان تأکید کرد: ما به دنبال ارتقای کیفیت یادگیری در مدارس هستیم و برای این هدف باید محیط‌های آموزشی امن و آرامش‌بخشی ایجاد کنیم که در آن دانش‌آموزان بتوانند به بهترین شکل ممکن یاد بگیرند و رشد کنند.

وی افزود: این بهبود کیفیت یادگیری نیازمند این است که معلمان ما در کارگاه‌ها و سمینارهای تخصصی شرکت کنند و به‌عنوان یادگیرندگان مادام‌العمر همواره درحال‌رشد و یادگیری باشند.

نظریان در ادامه به استفاده از فناوری‌های نوین در آموزش اشاره کرد و گفت: دنیای امروز دنیای انفجار اطلاعات است و ما باید هر روز با اطلاعات جدید و روش‌های نوین آموزشی همگام شویم و در این راستا، استفاده از هوش مصنوعی در مدارس، به‌ویژه در شیوه‌های یادگیری شخصی‌سازی‌شده، می‌تواند به طور قابل‌توجهی کیفیت آموزش را ارتقا دهد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان در بخش دیگری از سخنان خود به عدالت آموزشی پرداخت و گفت: یکی از اولویت‌های ما، نشر عدالت آموزشی و فراهم‌کردن فرصت‌های برابر برای همه دانش‌آموزان استان است و ما باید آموزش باکیفیت را به‌تمامی نواحی و مناطق استان ارائه دهیم، به‌ویژه در مناطق کمتر برخوردار که نیاز به توجه بیشتری دارند.

وی در این راستا ابراز داشت: ما باید آموزش‌ها را بر اساس نیازها و اقتضائات بومی و محیطی مناطق مختلف استان طراحی و اجرا کنیم تا همه دانش‌آموزان از فرصت‌های آموزشی برابر بهره‌مند شوند.

نظریان همچنین به اهمیت تنوع در فرصت‌های یادگیری اشاره کرد و گفت: در تلاش هستیم تا دانش‌آموزان بتوانند از تمامی روش‌های یادگیری نوین بهره‌مند شوند و معلمان ما باید از تمام ظرفیت‌ها و فرصت‌های آموزشی استفاده کنند تا دانش‌آموزان به بهترین شکل ممکن پیشرفت کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان در ادامه به بخش‌های پرورشی، مشاوره و تربیت‌بدنی در نظام آموزش و پرورش استان اشاره کرد و افزود: در سند تحول بنیادین، تقویت هویت ملی در دانش‌آموزان یکی از اصول مهم است و ما باید فضایی برای گفت‌وگو و تبادل نظر در مدارس ایجاد کنیم تا دغدغه‌ها و نیازهای نسل جوان و نوجوان به‌خوبی شنیده شود.

وی با اشاره به نسل جدید دانش‌آموزان که به نسل «آلفا» معروف هستند، گفت: این نسل ویژگی‌های خاص خود را دارد و برای موفقیت در آموزش، معلمان باید شناخت دقیقی از ویژگی‌های عاطفی، شناختی و اجتماعی این دانش‌آموزان داشته باشند.

نظریان در نهایت از تلاش‌های همکاران خود در این مجموعه تقدیر کرد و گفت: امیدوارم با وفاق و همکاری بیشتر، بتوانیم به توسعه و پیشرفت بیشتر در عرصه آموزش و پرورش دست یابیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان خاطرنشان کرد: همه ما باید باانگیزه و انرژی بیشتر در مسیر رشد و تعالی آموزش و پرورش گام برداریم. امیدوارم بتوانیم در دوره جدید، گام‌های مؤثری برای بهبود وضعیت آموزشی استان اصفهان برداریم./انتهای پیام

نوشتن دیدگاه