يكشنبه 30 دي 1403, Sunday 19 January 2025, مصادف با 19 رجب 1446
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 13948
منتشر شده در شنبه, 25 مرداد 1399 14:32
تعداد دیدگاه: 0

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ از آغازین روزهای شیوع کرونا در کشور، معاونت علمی و فناوری...

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ از آغازین روزهای شیوع کرونا در کشور، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری دست به کار شد تا پاسخی برای تأمین نیازهای روزانه مردم بیابد. نیازهایی که پیش از این به صورت حضوری تأمین می‌شد اما خطرات واگیری کرونا ارائه آنها را به شکل آنلاین و مجازی تغییر داد.

در این روزهایی که بسیاری از کسب‌وکارها در دنیا، روندی نزولی دارند و اوضاعشان خوب نیست، بازار خدمات آنلاین داغ شده است؛ خدماتی که با استفاده از زیرساخت‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات رونق گرفته‌اند و میزان حضور مردم در جامعه را کاهش داده‌اند.

کرونا این بیماری موذی و کشنده آمد تا همه معادلات جهانی را به هم بریزد. معادلاتی از جنس سیاسی و اقتصادی تا آموزشی و نحوه زندگی روزمره مردم؛ با آمدن کرونا همه کشورها مدل‌های جدیدی از مدیریت را تجربه کردند. مثلاً آموزش آنلاین و مجازی شیوه‌ای بود که برای نخستین بار در بسیاری از کشورها تجربه شد.

اما ستاد توسعه فناوری‌های اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با نگاهی مشترک تلاش کرد از ظرفیت‌های آنلاین موجود در کشور بیشترین استفاده را ببرد و با مشارکت دانش‌بنیان‌ها خدمات اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و هنری و غیره به صورت مجازی و آنلاین ارائه شود.

در همین تلاش مشترک، 600 شرکت و استارت‌آپ حضور دارند و به‌صورت مجازی و غیرحضوری خدماتی در حوزه‌های آموزش، سلامت، ورزش، سرگرمی و توریسم، تولید محتوا، نوآوری اجتماعی، فروشگاه‌ها و غیره به مردم ارائه می‌کنند.

یکی از برنامه‌های معاونت علمی و فناوری برای ارائه سرویس به استارت‌آپ‌ها، راه‌اندازی کمپین «کرونا پلاس» بود؛ در حال حاضر 600 شرکت و استارت‌آپ فعال در حوزه خدمات آنلاین در این کمپین حضور دارند و سرویس‌های مرتبط با بیماری کرونا را ارائه می‌کنند.

انتهای پیام/

نوشتن دیدگاه