جمعه 30 شهريور 1403, Friday 20 September 2024, مصادف با 16 ربیع‌الاول 1446
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 2779
منتشر شده در دوشنبه, 20 ارديبهشت 1395 14:39
تعداد دیدگاه: 0
رئیس دانشگاه اصفهان خبر داد:

دانشگاه اصفهان در برقراری ارتباط با دیگر دانشگاه های دنیا به دنبال تبادل دانش است. رئیس دانشگاه اصفهان در کنفرانس سه‌جانبه دانشگاه‌های ایران، فرایبورگ آلمان و استراستبورگ فرانسه، اظهار کرد: بسیار مفتخریم که اولین کنفرانس سه‌جانبه دانشگاه‌های اصفهان،فرایبورگ و استراستبورگ را تحت عنوان تبادل دانش...

دانشگاه اصفهان در برقراری ارتباط با دیگر دانشگاه های دنیا به دنبال تبادل دانش است.

رئیس دانشگاه اصفهان در کنفرانس سه‌جانبه دانشگاه‌های ایران، فرایبورگ آلمان و استراستبورگ فرانسه، اظهار کرد: بسیار مفتخریم که اولین کنفرانس سه‌جانبه دانشگاه‌های اصفهان،فرایبورگ و استراستبورگ را تحت عنوان تبادل دانش برگزار می کنیم.
هوشنگ طالبی، ادامه داد: خداوند بزرگ را شاکریم که نعمت صلح و امنیت را بر ما ارزانی داشته و این در حالیست که جنگ و خشونت منطقه و اطراف ما را فرا گرفته است.
رئیس دانشگاه اصفهان، با ابراز تاسف از اینکه خشونت هایی که در منطقه صورت می گیرد را به مذهب نسبت می دهند، ولی هیچ سنخیتی با آن ندارد؛ تصریح کرد: در حالیکه دین اسلام بر پایه محبت و اخلاق بنا شده است؛ چگونه می توان دین اسلام را دینی جنگ طلب نامید و این خونریزی ها را به اسلام نسبت داد.
وی با بیان اینکه در دنیای کنونی دانش مرز جغرافیایی و سیاسی نمی شناسد و دانشمندان را نمی توان پشت مرزها نگه داشت؛ خطرنشان کرد: آن چه که مهم تر از تبادل دانش است؛ باورها و فرهنگ تولید دانش و انتشار آن در سراسر جهان است.
طالبی افزود: امروزه محققین بر این باورند که بی منت، تولید علم کنند و نه تنها آن را محبوس ننمایند؛ بلکه با گشاده دستی آن را منتشر سازند.
وی اظهار کرد: اعتقادات ما بر این پایه نهاده شده است که علی رغم اینکه پیشرفت گسترده ای در حوزه علم و فناوری صورت گرفته است؛ اما هنوز قسمت اعظم آن نهفته باقی مانده است.
رئیس دانشگاه اصفهان تاکید کرد: علم و فناوری باید در مسیر زندگی بهتر، صلح و آرامش مورد بهره وری قرار گیرد و امیدواریم در آینده این صلح و آرامش برای تولید و انتشار دانش به زودی به وقوع بپیوندد.

نوشتن دیدگاه