شنبه 31 شهريور 1403, Saturday 21 September 2024, مصادف با 17 ربیع‌الاول 1446
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 3501
منتشر شده در یکشنبه, 04 مهر 1395 11:17
تعداد دیدگاه: 0
حاشیه های یک افتتاح؛

نشست جهانی شورای جهانی صنایع دستی در حالی صبح امروز در هتل عباسی اصفهان برگزار شد که این برنامه خالی از حاشیه نبود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز بخشی از این حواشی به شرح زیر می باشد.

* برنامه مانند بسیاری از برنامه های رسمی دیگر با تاخیری قابل توجه آغاز شد.
* ترجمه ضعیف سخنرانی ها باعث شد تا برخی از حاضران در جلسه گوشی های مترجم را کنارگذاشته و به طور مستقیم و بدون نیاز به دستگاه مترجم آن را دنبال کنند.
* اجرای مجری برنامه که یکی از مجریان معروف کشور می باشد به قدری ضعیف بود که به طور مرتب مورد تذکر از سوی مسئولان به ویژه معاون رئیس جمهور قرار می گرفت.در حین اجرای برنامه برخی از اسامی سخنرانان غیرایرانی به اشتباه توسط مجری برنامه تلفظ می شد.
* ازدحام جمعیت و دعوت شدگان و مشخص نبودن جایگاه افراد عادی در این نشست جهانی باعث بی نظمی هایی در انتهای سالن شده بود
* با توجه به تعداد زیاد جمعیت به نظر می رسد سالن برگزاری جلسه نیاز به تهویه بهتری داشت.

*در حاشیه برگزاری این نشست جهانی آثار فاخری از هنرمندان صنایع دستی به چشم می خورد.

* تقریبا در تمام طول اجرای برنامه صدای زنگ تلفن های همراه و یا صحبت حاضران با یکدیگر یا با تلفن مزاحمت هایی برای دیگر حضار ایجاد کرده بود
* رئیس شورای جهانی صنایع دستی که اصالتا چینی است در حین سخنرانی به زبان چینی صحبت کرد که مترجم وی نیز سخنان وی را به انگلیسی برگردان کرد.
* غدا هیجاوی، رئیس بخش آسیا و اقیانوسیه شورای جهانی صنایع دستی که اصالتا کویتی است در پایان سخنرانی خود در این نشست، از شهردار اصفهان، استاندار و مدیرکل صنایع دستی استان اصفهان تقدیر کرد.
* شهرداران اصفهان و تبریز برای حضور بر روی صحنه به منظور اهدای نشان های هنری توسط مجری برنامه از قلم افتادند که در حین برنامه و با تذکر معاون رئیس جمهور به جمع اهدا کنندگان نشان های دست خلاق اضافه شدند.
* خانم نکیسایی، از هنرمندان فرش استان فارس با لباس محلی قشقایی برای دریافت نشان دست خلاق به روی صحنه آمد که مورد توجه حاضران قرار گرفت.
* بسیاری از هنرمندان صنایع دستی حاضر در این جلسه برگزاری این نشست در شهر اصفهان را اقدامی بدیع و قابل تقدیر برشمردند، اما برخی از حاضران نیز از این موضوع ناراضی بوده و اعتراض هایی به برگزاری دولتی چنین نشستی داشتند.
* در پایان شهردار اصفهان و رئیس شورای اسلامی شهر به نمایندگی از شهروندان اصفهانی هدیه ای از صنایع دستی هنرمندان اصفهانی به خانم غدا هیجاری اهدا کردند و وی را به عنوان شهروند افتخاری شهر اصفهان معرفی کردند.
* اتحادیه هنرمندان صنایع دستی استان اصفهان در پایان تابلو قلمزنی تصویر سلطانی فر، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان صنایع دستی کشور را به وی اهدا کردند.
* مجری برنامه در پاسخ شیردل، رئیس اتحادیه هنرمندان صنایع دستی استان اصفهان که در حین اهدای جوایز خواستار حضور در پشت تریبون شد تا از مسئولان دولتی صنایع دستی تقدیر و تشکر به عمل آورد گفت: "اصفهانی ها تا میانداری نکنند کنار نمی کشند!"
* در پایان مراسم از تمبر یادبود این نشست رونمایی شد.

دیدگاه‌ها  
  0
دم شیردل گرم که این تهرونی را کنار زد :lol:
نوشتن دیدگاه