جمعه 30 شهريور 1403, Friday 20 September 2024, مصادف با 16 ربیع‌الاول 1446
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 2478
منتشر شده در چهارشنبه, 09 دی 1394 10:52
تعداد دیدگاه: 0
جمالی نژاد:

شهردار اصفهان از برگزاری نخستین جشنواره بین المللی فناوری های نوین شهری درفروردین سال 95 در شهر اصفهان خبر داد. به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز به نقل از ایمنا، مهدی جمالی نژاد با اعلام این خبر افزود: پیوستن اصفهان به شبکه شهرهای خلاق کار شهرداری را متنوع کرده و قرار است در کنار اقدامات سخت...

شهردار اصفهان از برگزاری نخستین جشنواره بین المللی فناوری های نوین شهری درفروردین سال 95 در شهر اصفهان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز به نقل از ایمنا، مهدی جمالی نژاد با اعلام این خبر افزود: پیوستن اصفهان به شبکه شهرهای خلاق کار شهرداری را متنوع کرده و قرار است در کنار اقدامات سخت افزاری شامل پروژه های عمرانی و اقدامات کالبدی، به قسمت نرم افزاری توسعه شهر هم بپردازیم.
وی با اشاره به اینکه داشتن شهر خلاق آرزوی هر شهر و کشوری است، افزود:در شهر خلاق اقدامات نوآورانه رخ دهد و مسؤولان شهری نیز در شهر خلاق، خدمات همگانی و زیرساخت های اجتماعی خود را به کارآمدترین و به روز ترین نحو ممکن در اختیار شهروندان قرار می دهند.
شهردار اصفهان با اشاره به اینکه جشنواره بین المللی فناوری های نوین شهری برای اولین بار در اصفهان برگزار می شود، اضافه کرد: مجموعه شهرداری اصفهان به نمایندگی از شهروندان موظف است برای پیشرفت و شکوفایی شهر اصفهان بر اساس تعاملی که با نخبگان و صاحب نظران دارد، با مشارکت شهروندان گام های خوبی را بردارد.
وی اظهارداشت: جشنواره بین المللی فناوری های نوین شهری در واقع بستر همفکری،تبادل تجربیات و. شناخت نیروهای توانمند را فراهم می کند.
جمالی نژاد با بیان اینکه این جشنواره در چندین بخش برگزار می شود، به بخش های مختلف آن اشاره کرد و گفت: یکی از این بخش ها در حوزه شهرداری است تا با استفاده از روش های نوین، مدل سازی شهری و فضاسازی محیطی برای شهر اصفهان انجام شود تا به شهری پایدار و هوشمند دست یابیم .
وی بکارگیری دانش های نوین با استفاده از محصولات جدید در حوزه ساخت و ساز شهر، ایجاد و توسعه شبکه ارتباطی شهروند خلاق، بکار گیری روش های مدرن در ساخت سازه های ساختمان ها، سیستم های تولید انبوه ساختمان ها و فناوری های پیش ساخته و حفظ محیط زیست و گسترش فضای سبز (که برای توسعه پایدار مهم است) را از جمله شاخصه های نخستین جشنواره بین المللی فناوری های نوین شهری خواند و خاطرنشان کرد: در این جشنواره یکی از مؤلفه های اصلی شهر هوشمند شامل سهولت و در دسترس بودن کانال های ارتباطی برای شهروندان مد نظر است.
شهردار اصفهان یکی دیگر از شاخصه های جشنواره بین المللی فناوری های نوین شهری را نظارت تصویری برای حفظ و بهبود تردد شهری دانست و افزود: ترویج استفاده از انرژی های پاک مثل باد و خورشید با گرایش بهره برداری در ساختمان ها از دیگر شاخصه های این جشنواره است چرا که گستره دانش های نوین می تواند در این حوزه بسیار کاربردی و عملیاتی باشد.
وی طراحی شبکه های توزیع انرژی و امکانات زیرساخت های شهری را از دیگر شاخصه های این جشنواره و از لایه های مهم شهر هوشمند خواند و گفت: با استفاده از این امکان می توان با حداقل سرمایه گذاری، حداکثر بهره برداری را در شهر داشته باشیم.
جمالی نژاد تصریح کرد: یکی دیگر از عرصه هایی که در جشنواره بین المللی فناوری های نوین شهری می تواند خودنمایی کند مدیریت پسماند با استفاده از فناوری های نوین است.
وی تاکید کرد: ما باید آموزش و مشارکت مردم در امور شهری را داشته باشیم تا مشارکت ها فقط در حد شعار باقی نماند.
شهردار اصفهان در ادامه گفت: از دیگر موار مطرح در این جشنواره سازماندهی و مدیریت حمل و نقل هوشمند عمومی است تا شهروندان را به استفاده هر چه بیشتر از وسایل نقلیه عمومی تشویق کنیم.
جمالی نژاد در پایان یادآور شد: فلسفه شهر خلاق این است که در هر شهری همیشه ظرفیت بسیار بیشتر از آنچه در ابتدا تصور می شود ، وجود دارد که این ظرفیت های بالقوه در شهر اصفهان وجود دارد و ما می توانیم این ظرفیت ها را با حضور جدی نخبگان شهر اصفهان بالفعل کنیم.

نوشتن دیدگاه