جمعه 30 شهريور 1403, Friday 20 September 2024, مصادف با 16 ربیع‌الاول 1446
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 2827
منتشر شده در چهارشنبه, 29 ارديبهشت 1395 12:09
تعداد دیدگاه: 0
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان:

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: نخستین کنگره ملی حضرت محمد هلال‌بن علی(ع) 6 خرداد ماه امسال در شهرستان آران و بیدگل برگزار می‌شود. حجت‌الاسلام‌ رضا صادقی صبح امروز در نشست خبری کنگره ملی حضرت محمد هلال بن علی (ع)، اظهار کرد: نخستین کنگره معرفی امامزاده محمد هلال بن علی (ع) در روز 6...

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: نخستین کنگره ملی حضرت محمد هلال‌بن علی(ع) 6 خرداد ماه امسال در شهرستان آران و بیدگل برگزار می‌شود.
حجت‌الاسلام‌ رضا صادقی صبح امروز در نشست خبری کنگره ملی حضرت محمد هلال بن علی (ع)، اظهار کرد: نخستین کنگره معرفی امامزاده محمد هلال بن علی (ع) در روز 6 خرداد ماه امسال در شهرستان آران و بیدگل به‌صورت ملی برگزار می‌شود.

وی افزود: با پیروی از فرمایش مقام معظم رهبری که فرمودند امامزادگان باید قطب فرهنگی شهرستان‌ها شوند؛ این کنگره باهدف معرفی امامزادگان در آران و بیدگل که یکی از قطب‌های زیارتی مهم استان اصفهان است برگزار می‌شود؛ این کنگره در دو بخش علمی و معرفی امامزاده هلال بن علی (ع) در شهرهای قم و آران و بیدگل برگزار خواهد شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان در خصوص دو بخش این کنگره گفت: بخش علمی این کنگره صبح روز پنجشنبه 6 خرداد در قم برگزار می‌شود که برای بخش علمی این کنگره تابه‌حال بیش از 300 مقاله از سراسر کشور به دست دبیرخانه رسیده است؛ از مقاله‌های برگزیده در قالب یک کتاب در قم با حضور علما رونمایی می‌شود و به چاپ می‌رسد و در عصر روز پنجشنبه در جوار ملکوتی امامزاده هلال بن علی (ع) در آران و بیدگل این کنگره ادامه می‌یابد.

وی اضافه کرد: در بخش دوم این کنگره، از مقاله‌های برگزیده تقدیر و تجلیل به عمل می‌آید و هم‌چنین در این بخش، سخنران اصلی آیت‌الله سبحانی هستند و امیدواریم این کنگره ملی به بهترین نحو و برای پیشرفت، گام‌هایی بلند به‌سوی معرفی امامزادگان بردارد.

حجت‌الاسلام صادقی بابیان اینکه فرهنگ قرآنی در کشور ما از اهمیت والایی برخوردار است، خاطر نشان کرد: همان‌طور که مشاهده می‌کنید هرساله مسابقات بین‌المللی قرآن برگزار می‌شود و قطعاً در هر دوره ایرانی‌ها در این مسابقات، مقام‌های قابل‌توجهی در بین دیگر کشورهای جهان کسب کرده‌اند؛ اما باید تلاش خود را درراه ترویج بیشتر قرآن بگذاریم چراکه قران در کشور ما از اهمیت ویژه و والایی برخوردار است.

وی درباره اولین ستاد حفظ مجازی قرآن در اصفهان تأکید کرد: اولین ستاد حفظ مجازی قرآن در اصفهان، جنب مقبره علامه مجلسی در 9 اردیبهشت‌ماه توسط معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه و با حضور پنج مربی قرآن افتتاح شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان ادامه داد: عزیزانی که قصد دارند از راه مجازی، قرآن را حفظ کنند به‌صورت رایگان از این 5 مربی حاضر آموزش خواهند دید و مدارج حفظ علمی قرآن به قرآن آموزان اهدا خواهد شد؛ استان اصفهان بعد استان قم اولین استان در کشور است که این طرح را راه‌اندازی می‌کند.

وی اضافه کرد: در طول راه‌اندازی دوساله ستاد حفظ مجازی قرآن در قم 6 هزار نفر از این طرح استفاده کردند و خرسند هستیم از این تعداد، 2 هزار نفر آن‌ها از استان اصفهان در این طرح شرکت کرده‌اند؛ دلیل اصلی این‌که این ستاد در اصفهان راه‌اندازی شد این بود که هم برای آموزش بهتر و آسان‌تر 2 هزار نفر قرآن آموز اصفهانی که از این طرح در قم استفاده می‌کردند و هم برای جذب افراد بیشتر در این طرح، قرار شد تا ستاد حفظ مجازی قرآن در اصفهان برپا شود.

حجت‌الاسلام صادقی تأکید کرد: این ستاد هرروزه از ساعت 8 تا 19 با علاقه‌مندان حفظ به قران تماس حاصل می‌کنند و به آن‌ها آموزش‌های لازم داده می‌شود و تا پایان سال این ستاد ظرفیت 6 هزار نفر قرآن آموز در سطح استان را برای آموزش حفظ قرآن، دارد؛ قرآن آموز باید در سایت www.quranhafez.ir ثبت‌نام کند تا از ستاد با متقاضیان این طرح تماس بگیرند، لازم به ذکر است کلیه سرویس این طرح رایگان است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان در پایان، در رابطه با واقفان خیراندیش عنوان کرد: از طرف اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان 40 نفر از واقفان خیراندیش که تابه‌حال به زیارت عتبات عالیات مشرف نشده بودند، عازم سفر عتبات عالیات شدند.

نخستین کنگره ملی حضرت محمد هلال بن علی (ع) در روز پنجشنبه 6 خرداد ماه از ساعت 9 تا 13 در سالن اجتماعات فرهنگی آستان مقدس امامزاده شاه سید علی (ع) افتتاح و در شب همان روز از ساعت 20:30 الی 23 در استان مقدس حضرت محمد هلال بن علی (ع) در شهرستان آران و بیدگل با مراسم اختتامیه به پایان می‌رسد.

نوشتن دیدگاه