جمعه 30 شهريور 1403, Friday 20 September 2024, مصادف با 16 ربیع‌الاول 1446
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 3019
منتشر شده در یکشنبه, 06 تیر 1395 12:37
تعداد دیدگاه: 0
سخنگوی شورای شهر اصفهان خبر داد؛

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: در لایحه بودجه سال 95، ردیفی به نام رخدا های فرهنگی_اجتماعی در نظر گرفته شده است که مبالغ آن در جلسه علنی دیروز مورد بررسی قرار گرفت.

 ندا واشیانی پور در نشست خبری صبح امروز ضمن عرض تسلیت به مناسبت ایام شهادت مولای متقیان، اظهار کرد: در جلسه علنی روز گذشته شورای شهر، تخصیص ردیف های اعتباری برای رخدادهای فرهنگی_ اجتماعی در مناطق 15 گانه شهرداری، تفکیک اعتبارات خانه های علمی و فرهنگی و دستورالعمل اجرایی بودجه سال 95 مورد بررسی قرار گرفت.
واشیانی پور، با اشاره به اینکه در سال 95 برای رخداد های اجتماعی_ فرهنگی ردیف اعتباری تحت همین عنوان در نظر گرفته شده است، بیان کرد: مبلغ کل این اعتبار 10 میلیارد تومان است که از این مبلغ 3 میلیارد تومان به مربیان و 7 میلیارد آن به برنامه های فرهنگی_ اجتماعی اختصاص دارد.
وی با بیان اینکه قرار است این مبالغ به صورت محله محور هزینه شود، عنوان کرد: امید است با تخصیص این اعتبارات به امور فرهنگی در سطح محلات، شاهد کاهش آسیب های اجتماعی باشیم.
سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: در جلسه علنی دیروز شورای شهر بودجه مربوط به شهر علم، مجموعه فرهنگی تخت فولاد، خانه انقلاب، خانه مشروطیت و خانه های جدید مورد بررسی و تصویب قرار گرفت.
واشیانی پور در رابطه با ردیف اعتباری خانه های جدید فرهنگی، ابراز کرد: برای خانه های جدید به طور کلی، ردیف بودجه 100 میلیون تومانی در نظر گرفته شده است.
وی ادامه داد: خانه استاد همایی با عنوان خانه ادب و هنر در اصفهان به بهره برداری خواهد رسید و خانه ای تحت عنوان خانه گردشگری نیز در دست احداث است.
سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان اذعان کرد: لایحه پیشنهاد اهداء مبلغ 9 میلیارد ریال عوارض و بدهی صدور پروانه ساختمانی به موسسه خیریه عزیزان ماندگار، در صحن علنی شورای شهر مطرح شد که با رای اکثریت به تصویب نرسید.
واشیانی پور در بخش دیگر سخنان خود در رابطه با پروژه های منطقه 14 گفت: پروژه حرم زینبیه یکی از پروژه های شاخص این منطقه است که در سال 90 با مشارکت بخش خصوصی آغاز به کار کرده است.
وی تصریح کرد: محدوده اجرایی این طرح 34 هکتار است که 4 هکتار از آن زیارتی و بقیه زمین آن جهت ارائه خدمات مورد استفاده قرار می گیرد.
سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان اضافه کرد: در این پروژه میدان شهری در نظر گرفته شده است که بعد از میدان امام (ره) و میدان امام علی (ع) با شکوه ترین میدان شهری خواهد بود.
واشیانی پور ضمن بیان این مطلب که، بودجه حوزه زیارتی این پروژه از کمک های مردمی و خیرین تامین می شود، گفت: تامین بودجه بخش عمومی این زیارتگاه بر عهده شهرداری است.
وی به پروژه هایی که در آینده ای نزدیک در این منطقه به بهره برداری می رسد اشاره کرد و افزود: پروژه خیابان 14 متری به طول 400 متر، پروژه پارک آزادی و ورزشگاه عمان سامانی شامل این پروژه ها است.
سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان در ادامه بیان کرد: فرهنگسرای دارک با هزینه یک میلیارد تومان، ساماندهی پارک شهید خطیبی در خیابان مهدیه، سرویس بهداشتی پارک فجر، ساماندهی باند شمالی خیابان عاشق شرقی و باند شمالی خیابان ابوریحان شرقی از دیگر اقداماتی است که در آینده ای نزدیک در این منطقه انجام خواهد شد./

نوشتن دیدگاه