شنبه 31 شهريور 1403, Saturday 21 September 2024, مصادف با 17 ربیع‌الاول 1446
از پنجره همراز به نصف جهان نگاه کنید...
کد خبر: 3309
منتشر شده در شنبه, 30 مرداد 1395 09:30
تعداد دیدگاه: 0

مأموران سازمان آب اهواز پس از قطع آب یک مدرسه دولتی در کیان‌آباد این شهر، لوله‌های سبز و انشعابات داخلی آن را به‌ دلیل داشتن بدهی با قیچی قطعه‌قطعه کردند.

 به گزارش پایگاه خبری تحلیلی همراز به نقل از شهروند، داستان تخلیه و تخریب تعدادی از مدارس در تهران و دیگر شهرها و حالا انواع و اقسام بدهی‌های مدارس به بعضی سازمان‌ها، این روزها وارد فاز جدیدی شده است.

همین هفته گذشته بود که خبر آمد یک مالک خصوصی حکم تخلیه ٦ مدرسه در منطقه ١٨ تهران را گرفته است و حالا و این‌بار از خوزستان خبر رسیده است که ماموران سازمان آب به دلیل بدهی، لوله‌های آب مدرسه دولتی آزادی ۲ ناحیه چهار اهواز را بریده و قطعه‌قطعه کرده‌اند. «سیروس خدادادی»، معاون پشتیبانی و توسعه منابع انسانی اداره‌کل آموزش‌و‌پرورش خوزستان نخستین مسئولی است که در این‌باره واکنش نشان داده است.

او با بیان این‌که ساختمان این مدرسه پیش از این متعلق به بنیادی بوده که آن‌ را به آموزش‌وپرورش واگذار کرده است، در این‌باره گفته وارد شدن به محوطه مدرسه و قطع کردن انشعابات داخلی کاملا غیرقانونی و غیراخلاقی است: «این مشکل ناشی از یک اختلاف میان اداره آموزش‌وپرورش ناحیه چهار اهواز و اداره آب است که آموزش‌وپرورش ناحیه چهار نیز به دلیل بروز این اتفاق شکایت کرده است و اکنون منتظریم تا از سوی مراجع قضائی و حقوقی پیگیری شود.

اداره آب می‌تواند از بیرون مدرسه، انشعاب آب را قطع کند اما ورود به مدرسه و وارد کردن خسارت علاوه بر غیراخلاقی بودن، جرم هم محسوب می‌شود و باید پیگیری شود.» معاون پشتیبانی و توسعه منابع انسانی اداره‌کل آموزش‌و‌پرورش خوزستان با بیان این‌که نخستین‌بار است که یک مدرسه به دلیل بدهی آب با قطعی و چنین برخوردی مواجه شده است، گفته: «برای رفع این مشکل و آمادگی مدرسه برای بازگشایی در مهرماه پیگیری‌های لازم انجام خواهد شد.»

به گزارش «ایسنا»، «بیت‌حردان»، مدیر مدرسه هم که از چهار‌سال گذشته مدیریت این مدرسه را برعهده دارد، در این‌باره گفته است: «این مدرسه قدیمی است و پس از آن‌که اداره نوسازی اقدام به ساخت نمازخانه برای آن کرد، درِ سابق آن بسته شد و کنتور پیشین آب پشت ساختمان افتاد؛ اکنون مدرسه کنتور آب ندارد و با این‌که بارها و به دفعات به سازمان آب در کمپلوی اهواز مراجعه و درخواست رسیدگی کردیم، هربار به بهانه‌ای هیچ اقدامی انجام نشد.» او با بیان این‌که قبض‌های آب صادره برای این مدرسه نجومی است، ادامه داده است: «با هر بار مراجعه به سازمان آب با این پاسخ مواجه می‌شدیم که پس از چندبار پرداخت قبوض، کنتور نصب خواهد شد.

ما هم با وجود مبالغ بسیار زیاد چندبار این قبوض را پرداخت کردیم اما نه‌تنها هیچ حرکتی از سوی سازمان آب مشاهده نشد بلکه این مبالغ به‌صورت تصاعدی نیز افزایش می‌یافت تا این‌که به مبلغ ۱۲‌میلیون تومان رسید.» به گفته مدیر این مدرسه: «باعث شگفتی است که چگونه این مبلغ برای یک مدرسه که ۶ ماه از ‌سال هم تعطیل است، حساب شده است؟ پس از مراجعه مجدد به سازمان آب و اصرار برای نصب کنتور، مأمور اداره برای نصب کنتور به مدرسه آمد اما با مشاهده مبلغ قبض از نصب کنتور امتناع کرد و گفت که ابتدا باید قبض پرداخت شود.

وقتی این قبض را پرداخت نکردیم، با بیل مکانیکی اقدام به قطع کردن آب مدرسه کردند.» او با بیان این‌که این مدرسه به‌تازگی با لوله‌های سبز لوله‌کشی شده بود، گفته است: «اداره آب به این کار نیز اکتفا نکرد و مأموران این اداره روز دوشنبه همین هفته، بدون داشتن مجوز به مدرسه هجوم آوردند و تمام لوله‌های سبز را با قیچی بریدند و قطعه‌قطعه کردند و علاوه بر قطع آب، تمام انشعابات داخلی مدرسه را نیز از بین بردند و باعث وارد آمدن خسارت به مدرسه شدند.» یکی از کارکنان این مدرسه هم با تأیید این ماجرا گفته است: «اعتراض و شکایت اصلی ما ورود این افراد بدون داشتن مجوز به داخل مدرسه و قطع انشعابات داخلی است.

اگر سازمان آب بخواهد آب ساختمانی را قطع کند از بیرون این کار را انجام می‌دهد و اجازه ورود به ساختمان را ندارد و ضرورتی نیز برای این‌ کار وجود ندارد.» او ادامه داد: «این‌که سازمان آب بخواهد وارد مدرسه شود و نزدیک به ۱۵۰ متر لوله‌کشی ساختمان را از بین ببرد جای شگفتی بسیاری دارد. هنگام انجام این عملیات یکی از کارکنان درصدد فیلمبرداری از مأموران با تلفن همراه خود برآمد و مأمور انتظامی همراه مأموران سازمان آب به‌محض مشاهده این امر، با یک برخورد بد تلفن همراه وی را مصادره کرد که پس از خواهش و تمنای او و کسب اطمینان مأموران از عدم انتشار فیلم، آن را بازگرداندند.» مدرسه دولتی آزادی ۲ ناحیه چهار اهواز پس از دریافت قبض‌های نجومی از سازمان آب در پی یافتن علت موضوع برآمد. این مدرسه که کنتور آب هم ندارد، بارها از سازمان آب درخواست نصب کنتور کرد اما هربار با بهانه‌ای مواجه ‌شد و درنهایت به دلیل انباشت بدهی‌ها، به مدت
یک ماه با قطعی آب سر و کله زد تا این‌که هفته گذشته مأموران سازمان آب وارد این مدرسه شدند و با قیچی اقدام به قطعه‌قطعه کردن لوله‌های سبز و انشعابات داخلی این مدرسه ‌کردند. اما این فقط بدهی آب نیست که این روزها دامن مدارس خوزستان را گرفته است؛ پیش از این قطعی برق سریالی بعضی مدارس این استان هم خبرساز شده بود و مدیرکل آموزش‌وپرورش از بدهی ٩ میلیاردی سازمان برق به این اداره خبر داده بود.

نوشتن دیدگاه